تشخیص اصالت تلویزیون ال جی و کشور سازنده تلویزیون ال جی با شماره سریال

تشخیص کشور سازنده تلویزیون های ال جی

تلویزیون های ال جی موجود در بازار ایران ساخت کجا هستند؟

در چند سال اخیر با توجه به رقابت شرکت های تولید کننده تلویزیون از نظر تکنولوژی و قیمت سعی در مونتاژ محصولات خود در کشورهایی در قاره های متفاوت دارند. شرکت ال جی هم محصولات خود را در کشورهای مصر، اندونزی و لهستان در قاره های آفریقا، آسیا و اروپا مونتاژ می کند. کیفیت محصولات و تلویزیون های ال جی در کشورهای مختلف در سطح یکسانی می باشند و تفاوتی با هم ندارند. هر چند که کیفیت یکسانی دارند ولی در بعضی مواقع و در بعضی مدل های تلویزیون ال جی اختلاف قیمت دارند. در اکثر مواقع تلویزیون مونتاژ اندونزی قیمت بالاتری از تلویزیون مونتاژ مجارستان و مونتاژ مصر دارد و متاسفانه همین نکته باعث سوء استفاده بعضی از فروشنده ها شده است. بعضی از فروشنده های تلویزیون، با تغییر لیبل و برچسپ، تلویزیون مونتاژ مصر را بعنوان مونتاژ اندونزی به خریدار معرفی می کنند و می فروشند! اما چرا خریدار متوجه نمی شود که تلویزیون ال جی که خریده در اصل مونتاژ و ساخت کدام کشور است؟ آیا راهی برای تشخیص کشور سازنده تلویزیون ال جی وجود دارد که حتی بعد از تغییر لیبل و برچسپ تلویزیون بتوان تشخیص داد؟ در ادامه نوشته قصد داریم نحوه تشخیص کشور واقعی سازنده و ومونتاژ کننده تلویزیون های ال جی را از طریق شماره سریال یا سریال نامبر توضیح خواهیم داد.

چک کردن شماره سریال تلویزیون ال جی اصلی

قبل از هر چیز باید شماره سریال (Serial Number S/NO) تلویزیون را پیدا کنیم که در 3 جا این شماره سریال تکرار شده است:1-روی کارتون تلویزیون 2- لیبل پشت تلویزیون 3- داخل منوی تلویزیون.

پس شماره سریال یا سریال نامبر تلویزیون را در این سه بخش باید مشاهده و چک کرد و نکته مهم مطابقت و یکی بودن این سه شماره سریال است که باید با هم همخوانی داشته باشند و تغییری نسبت به هم نداشته باشند.

🟢 شماره سریال یک رشته به طول 12 کاراکتر شامل عدد و حروف است که مشخصات تولید تلویزیون را مشخص می کند. هر قسمت از این شماره سریال می تواند اطلاعات مفیدی در مورد کالا به ما بدهد.


چون شماره سریال روی جعبه تلویزیون و پشت تلویزیون حالت لیبل و برچسپ دارد و امکان تغییر آن توسط فروشنده وجود دارد پس شما برای اطمینان بیشتر به شماره سریال داخل منوی تلویزیون مراجعه کنید. چطور؟ با فشار دادن 3 بار دکمه بیصدا یا Mute . سه بار پشت سر هم دکمه mute را فشار دهید تا صفحه ای مشابه صفحه زیر باز شود.

بررسی شماره سریال تلویزیون ال جی اصلی

بررسی چند نمونه شماره سریال تلویزیون ال جی برای تشخیص کشور سازنده

بررسی اصلی بودن شماره سریال تلویزیون ال جی

خب بیاید چند نمونه شماره سریال تلویزیون های ال جی را مورد بررسی قرار بدهیم و با استفاده از آن هم تاریخ تولید تلویزیون و هم کشور سازنده آن را تشخیص بدهیم:

ابتدا 3 رقم اول شماره سریال که رقم اول سال تولید و دو رقم بعدی ماه تولید تلویزیون را نشان می دهد. بعد این سه رقم دو حرف انگلیسی میاد که کشور سازنده تلویزوین ال جی را نشان می دهد.

 نمونه شماره سریال تلویزیون ال جی اصلی توضیحات در مورد شماره سریال تلویزیون ال جی
S/NO= 209MAQQEZN88 در این مثال 209 یعنی ماه 9 از سال 2022 تاریخ تولید تلویزیون است و MA مشخص می کند که لهستان کشور سازنده است.
S/NO= 207INMF7C947 در این مثال 207 یعنی ماه 7 از سال 2022 تاریخ تولید تلویزیون است و IN (INDONESIA) مشخص می کند که اندونزی کشور سازنده است.
S/NO= 210EGRAL4822 در این مثال 210 یعنی ماه 10 از سال 2022 تاریخ تولید تلویزیون است و EG (EGYPT) مشخص می کند که مصر کشور سازنده است.

نتیجه گیری و تشخیص اصالت و کشور سازنده تلویزیون ال جی

همان طور که مشاهده کردید با روشن کردن تلویزیون و مشاهده شماره سریال در منوی مخفی تلویزیون ال جی می توان هم اصالت تلویزیون را تشخیص داد هم کشور سازنده آن را مشخص کرد. پس با خیال راحت و بدون نگرانی در مورد اصلی بودن و کشور سازنده تلویزیون می توانید با این روش خرید کنید.

با تی وی سنج بدون دغدغه خرید کنید.
 

پرسش و پاسخ مقاله تشخیص اصالت تلویزیون ال جی و کشور سازنده تلویزیون ال جی با شماره سریال

در حال حاضر تلویزیون های ال جی در کشورهای مصر، اندونزی و لهستان مونتاژ می شوند. از طریق شماره سریال داخل منوی تلویزیون می توان کشور واقعی سازنده را تشخیص داد.

بله با مشاهده شماره سریال داخل منوی تلویزیون می توان تشخیص داد که تلویزیون ال جی ساخت کدام کشور است.

بله، همانطور که در این نوشته توضیح دادیم ساختار شماره سریال تلویزیون های ال جی اطلاعات زیادی در مورد تلویزیون به ما می دهد و اگر از این ساختار پیروی نکند پس تلویزیون اصلی نیست.
محمد عبیدی
ارسال دیدگاه

پیامی برای این مقاله ثبت نشده است .