تکنولوژی کیوند(QNED) چیست؟ تلویزیون های کیوند چه ویژگی هایی دارند؟

تکنولوژی کیوند QNED چیست

تکنولوژی کیوند QNED یا تلویزیون کیوند چیست؟

QNED تکنیکی است که ال جی برای تمام تلویزیون های ال‌ای‌دی‌ 120 هرتزی در سال 2022 بکار برده است. این تکنیک نقاط کوانتومی را با صفحه نمایش نانوسل خود ال جی ترکیب میکنه که نتیجه‌ش میشه تصاویری با رنگ های غنی و روشنایی بالا. QNED که با نام دیود ساطع کننده نانو کوانتومی نیز شناخته می‌شود، نقطه کوانتومی، نور پس‌زمینه مینی LED و فناوری نانوسل ال‌جی را ترکیب می‌کند تا رنگ‌های خالص‌تر و طیف رنگی وسیع‌تری  در سطوح روشنایی بالا ارائه دهد. QNED ال جی درست مانند نئو کیولد سامسونگ کار می کند که از فناوری mini LED استفاده می کند. در این نوشته به سوالات شما در مورد تکنولوژی کیوند جواب می دهیم. سوالاتی از قبیل: کیوند QNED چیست؟ تکنولوژی کیوند چه ویژگی هایی دارد؟ آیا تلویزیون های کیوند ال جی کیفیت خوبی دارند؟ تفاوت کیولد با کیوند چیست؟ تفاوت الد با کیوند در چیست؟ آیا تلویزیون کیوند ال جی ارزش خریددارد؟ و...

با تی وی سنج همراه باشید...

کنتراست قدرتمند در تلویزیون QNED

همه تلویزیون های کیوند (بجز QNED80 یا QNED81) در لوکال دایمینگ از ‌mini LED استفاده میکنن. در حالت معمولی یه تلویزیون با لوکال دایمینگ موضعی نور پس زمینه رو در نقاط خاصی از صفحه نمایش کم میکنه و به این ترتیب نواحی تاریک روی صفحه تاریک تر میشه. اما تلویزیون های مینی ال‌ای‌دی، هزاران LED کوچک بعنوان نور پس زمینه دارن. تلویزیونای QNED الجی میتونن تا 2500 مورد ازاین ال‌ای‌دیا رو داشته باشن. این به این معنیه که نور پس زمینه میتونه در 2500 مکان مختلف کنترل بشه. درنتیجه تلویزیون QNED کنتراست فوق العاده قوی داره و تفاوت زیادی بین سفید روشن و سیاه مطلق وجود داره و صحنه های تاریک خیلی واقعی بنظر میرسن.
 

نانوسل کوانتومی تلویزیون کیوند

چیزی که تلویزیونای کیوند رو متمایز میکنه ترکیبی از یه لایه کوانتومی و فیلتر نانوسل به اسم نانوسل کوانتومیه. هردوی این تکنیکا از ذرات ریز استفاده میکنن که تضمین میکنه تا حدامکان رنگ های مناسب به صفحه نمایش برسه.
mini LED از چراغ های LED آبی تشکیل شده که فناوری نقطه کوانتومی این نور آبی رو به سبز تبدیل میکنه و به این ترتیب میتونین تصاویری با رنگ های غنی و خالص رو در تلویزیونای کیوند تماشا کنین. مینی ال‌ای‌دی همچنین سطح روشنایی بالایی ارائه میده و این یعنی انعکاس زیادی روی صفحه نمایش نخواهید داشت.
 

لیست تلویزیون های QNED ال جی

تی وی سنج تلویزیون های QNED الجی رو بطور دقیق و تخصصی بررسی کرده که برای دیدن تلویزیون موردنظر میتونین روی لینک های زیر کلیک کنید و در صفحه همون محصول اقدام به خرید هم بکنید.  سایزهای مختلف تلویزیون کیوند الجی در تی وی سنج برای مقایسه و خرید موجود هستن.

تلویزیون هشت کی کیوند QNED99TPB ال جی

تلویزیون 65 اینچ کیوند QNED816 الجی 2023

تلویزیون کیوند QNED7S ال جی

تلویزیون کیوند 55QNED806 ال جی

تلویزیون 8K کیوند 75QNED956QA ال جی

تلویزیون کیوند سری QNED85 ال جی مدل 65QNED856

مزایای تلویزیون های QNED

از همه خوبیای کیوند گفتیم ولی حالا سوال اینه که چجوری میشه بودن این فناوری رو لمس کرد؟ چطورمیشه در عمل متوجه تکنولوژی QNED شد؟
✅ به دلیل روشنایی بالا، این تلویزیونا برای تصاویر HDR بسیار مناسب هستن به لطف تفاوت زیاد بین  ناحیه های روشن و تاریک صفحه نمایش، یک تلویزیون QNED با mini LED ، جزئیات ظریف تری رو در سایه ها در تصاویر HDR نشون میده.
✅ همچنین روشنایی بالای تلویزیونای کیوند باعث میشه انعکاس صفحه نمایش به حداقل برسه ؛ به این ترتیب میتونین به راحتی فیلمی با صحنه های تاریک رو در اتاقی روشن در طول روز تماشا کنین.

پرسش و پاسخ مقاله تکنولوژی کیوند(QNED) چیست؟ تلویزیون های کیوند چه ویژگی هایی دارند؟

QNED مخفف کلمات Quantum Nano-emitting Diode هست که مبتنی بر دیودهای ساطع نوره و تلویزیونی که کیونده درواقع یعنی صفحه نمایشی داره که از نقاط کوانتومی و نانو کریستال برای تولید رنگ استفاده میکنه.

بطور کلی تلویزیون های کیوند کیفیت بالاتری نسبت به تلویزیون های نانوسل دارن و دلیلش هم اینه که تلویزیون های کیوند فناوری mini LED دارن. تلویزیون هایی که مینی ال‌ای‌دی دارن هم روشناییشون بالاتره هم رنگ مشکی رو خیلی عمیق تر و ظریف تر نمایش میدن.

تکنولوژی کیوند مربوط به LG هست . این فناوری در واقع اسمیه که در سال 2021 الجی برای تلویزیون هاش بکار برد.
محمد عبیدی
ارسال دیدگاه

پیامی برای این مقاله ثبت نشده است .