مقایسه و بررسی تلویزیون های 2022 سونی با هم (X80K, X85K, X90K, X95K)

مقایسه تلویزیون های 2022 سونی سری K

معرفی تلویزیون های X80K, X85K, X90 و X95K سونی

در سال 2023 تلویزیون های سری L جایگزین مدل های مورد بحث در این نوشته شده اند. برای بررسی تلویزیون های سونی در سال 2023 کلیک کنید.

در این نوشته قصد داریم تلویزیون های ال ای دی سونی در سال 2022 را به صورت خلاصه و مفید معرفی کنیم و با هم مقایسه کنیم مزایا و معایب هر کدام را مورد بحث قرار دهیم. شرکت سونی همچون سالهای گذشته و بر خلاف سایر برندها سری ثابت خود را با آپدیت های جدید معرفی و عرضه کرد. تلویزیون های سال 2022 سونی به سری K معروف هستند و حرف K آخر مدل تلویزیون های سونی در سال 2022 قرار می گیرد. تلویزیون سری X80 ، X85، X90 و X95 سری K یا بصورت کاملتر X80K و X85K و X90K و X95K در سال 2022 توسط شرکت سونی عرضه شده اند. که مشخصا هر چی سری تلویزیون بالاتر می رود امکانات و کیفیت تصویر هم بالاتر می رود. با این حساب X95K بالاتر از همه قرار می گیرد سپس X90K و بعد آن X85K و در نهایت X80K قرار می گیرند. هر 4 مدل دارای کیفیت ساخت یکسان و در کشور مالزی مونتاژ شده اند. در ویژگی هایی همچون ظاهر تلویزیون، نرخ رفرش تصویر، کیفیت صدا، تعداد و ورژن ورودی های تلویزیون با هم متفاوت هستند. که در پایین این نوشته بصورت جدولی تفاوت های ریز آنها را می توانید مشاهده کنید.

ابتدا بررسی X95K ، بالاترین تلویزیون سونی

تلویزیون X95K سونی یک تلویزیون همه فن حریف و بسیار قدرتمند و با کیفیت است. تلویزیون X95 سری K تولید 2022 دارای کیفیت تصویر فورکی، سیستم عامل آندروید، نرخ رفرش 120 هرتز با پشتیبانی از VRR و صدای عالی 60 وات ووفر دار با ظاهری بسیار شیک و باریک بدون شک هر خریداری آرزوی خرید تلویزیون X95K سونی رو خواهد داشت. یکی از مشکلات در خرید تلویزیون X95K کم بودن تنوع سایز آن است. سایز 65 اینچ و 75 اینچ در بازار موجوده و مشکل دوم قیمت نسبتا بالای تلویزیون X95K است. تلویزیون X95K یکی از بهترین تلویزیون های بازار برای بازی PS5 و پخش فیلم های HDR است.

Sony X95K برای اکثر مصارف و استفاده های متفاوت عالی است. هم در اتاق‌های تاریک برای تماشای فیلم و هم در اتاق‌های روشن برای تماشای برنامه‌های ورزشی یا تلویزیونی عالی به نظر می‌رسد، زیرا مشکی های عمیق را با ویژگی لوکال دایمینگ عالی نشان می‌دهد، و به اندازه‌ای روشن می‌شود که با تابش خیره‌کننده زیادی مبارزه کند. با این حال، در تلویزیون X95 سونی در اطراف اجسام روشن، هاله ای سبز رنگ احساس می شود  که با صحنه های تاریک تر قابل توجه است. محتوای HDR هم چشمگیر به نظر می رسد زیرا برجسته ها را برجسته می کند و طیف گسترده ای از رنگ ها را نمایش می دهد. در نهایت، به لطف پهنای باند HDMI 2.1، پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) و کنترل حرکت عالی برای تجربه بازی روان، برای بازی بسیار عالی است.

نقاط قوت تلویزیون X95K سونی
🟢 روشنایی عالی
🟢 کنترل بازتاب بی نظیر
🟢 تاخیر ورودی کم

نقاط ضعف تلویزیون X95K سونی
🔴 ایجاد هاله سبز رنگ کنار اشیا نورانی

سایزهای تلویزیون X95K سونی:

مشاهده و خرید تلویزیون 65 اینچ X95K سونی

مشاهده و خرید تلویزیون 75 اینچ X95K سونی

بررسی تلویزیون های 2022 سونی

دومین تلویزیون سونی، بررسی مدل X90K

تلویزیون X90 سونی در رده دوم تلویزیون سری K سونی در سال 2022 قرار می گیرد. تلویزن X90K سونی بسیار کیفیت و شیکه و مشخصات امکانات سطح بالایی دارد. ویژگی هایی هم چون کیفیت تصویر فورکی، سیستم عامل آندروید، نرخ رفرش تصویر 120 هرتز با پشتیبانی از VRR و صدای 30 وات از مهمترین مشخصه های تلویزیون X90K سونی هستند. بنظر میاد تلویزیون X90K در سال 2022 فروش بیشتری نسبت به X95K داشته باشد چون هم کیفیت و امکاناتش تقریبا هم سطح X95 است هم قیمت مناسبتری دارد پس خریداران تلویزیون X90K را بیشتر انتخاب می کنند.

Sony X90K برای اکثر استفاده های متفاوت عالی است. برای تماشای فیلم‌های SDR یا HDR عالی است، زیرا مشکی های عمیق را نمایش می‌دهد، رنگ‌ها را زنده نمایش می دهد، و دارای ویژگی لوکال دایمینگ خوبی است، اما در اطراف اجسام روشن هاله سبز رنگ در آن دیده می‌شود. همچنین برای تماشای نمایش‌ها یا ورزش‌ها در اتاق‌های روشن با چند چراغ در اطراف خوب است، اما اگر آن را در مقابل یک پنجره روشن قرار دهید خوب نیست. زاویه دید محدودی دارد که باعث می‌شود تصویر از کناره‌ها شکسته به نظر برسد. در نهایت، برای بازی عالی است زیرا دارای پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی با نرخ فریم بالا، پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر، زمان پاسخگویی سریع و تاخیر ورودی کم برای تجربه بازی پاسخگو است.

نقاط قوت تلویزیون X90K سونی
🟢 نسبت کنتراست شگف انگیز برای مشکی عمیق
🟢 اوج روشنایی عالی در کیفیت SDR
🟢 پلتفرم هوشمند و کاربر پسند google TV
🟢 نمایش رنگها بصورت زنده

نقاط ضعف تلویزیون X90K سونی
🔴 ایجاد هاله سبز رنگ کنار اشیا نورانی
🔴 عملکرد ضعیف در جلو پنجره روشن
🔴 زاویه دید محدود

سایزهای تلویزیون X90K سونی:

مشاهده و خرید تلویزیون 55 اینچ X90K سونی

مشاهده و خرید تلویزیون 65 اینچ X90K سونی

مشاهده و خرید تلویزیون 75 اینچ X90K سونی

سومین تلویزیون سونی، بررسی مدل X85K

تلویزیون X85 سری K سونی در سال 2022 دیگر مدل این شرکت است. تلویزیون X95K در رده متوسط تلویزیون های بازار قرار دارد. می توان گفت تلویزیون X85K تقریبا در سطح پایینتری از X90 و X95K قرار می گیرد. تلویزیون X85K سونی دارای سیستم عامل آندروید، کیفیت تصویر فورکی، نرخ رفرش 120 هرتز، صدای 20 وات و پشتیبانی از VRR است. خریدارانی که به دنبال خرید یک تلویزیون خوب و با کیفیت و قیمت مناسب هستند تلویزیون X85K سونی را حتما بررسی کنید و جز گزینه های خرید قرار دهند چرا که موارد مهم و ضروری را از مدل های بالاتر از خود به ارث برده و قیمت مناسبتری نسبت به آن ها دارد.

سونی X85K در کل خوب است. برای تماشای فیلم‌های SDR یا HDR در اتاق‌های تاریک عملکرد خوبی دارد، زیرا مشکی عمیق را نشان می‌دهد و یکنواختی مشکی چشمگیر دارد، اما ویژگی لوکال دایمینگ موضعی برای بهبود بیشتر کنتراست ندارد. همچنین باعث می‌شود برخی از صحنه های برجسته در HDR ظاهر شوند، اما نگاشت تن با رنگ‌های روشن‌تر خاموش است. برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی و برای تماشای ورزش‌ و فوتبال در اتاق‌های پرنور عالی است، زیرا به اندازه کافی روشن می‌شود که با نورهای اطراف مقابله کند و بازتاب خوبی دارد، اما اگر می‌خواهید در صندلی‌های پهن از آن استفاده کنید، زاویه دید محدودی دارد. در نهایت، تلویزیون X85K سونی برای بازی خوب است زیرا دارای پهنای باند HDMI 2.1 و پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر (VRR) برای گیمرهای کنسول است، اما از FreeSync پشتیبانی نمی کند، که برای گیمرهای PC ناامیدکننده است.

بررسی بیشتر تلویزیون X85K سونی

در کل اگر قیمت و کیفیت را در دو کفه یک ترازو قرار بدیم بین تلویزیون های سونی مدل X85K بیشترین ارزش خرید را دارد. البته این یک نظر شخصیه و ارزش خرید تلویزیون بستگی به معیارهای زیادی دارد.

نقاط قوت تلویزیون X85K سونی
🟢 نسبت کنتراست شگف انگیز
🟢 اوج روشنایی عالی در کیفیت SDR
🟢 بازتاب نور در محیطهای روشن بخوبی کنترل می شود
🟢 ارتقا تصاویر با کیفیت پایین و بهبود آن ها

نقاط ضعف تلویزیون X85K سونی
🔴 فاقد ویژگی لوکال دایمینگ
🔴 زاویه دید محدود

سایزهای تلویزیون X85K سونی:

مشاهده و خرید تلویزیون 55 اینچ X85K سونی

مشاهده و خرید تلویزیون 65 اینچ X85K سونی

مشاهده و خرید تلویزیون 75 اینچ X85K سونی

در نهایت به بررسی خلاصه وار تلویزیون سونی X80K می پردازیم

همان طور که اشاره شد تلویزیون X80 سونی سری K تولید 2022 پایین تر از بقیه مدل ها قرار می گیرد. تلویزیون X80K  مثل مدلهای بالا فورکی و کیفیت تصویر بسیار دقیق و قابل قبولی دارد اما مواردی که باعث شده در سطحی پایین تر از بقیه قرار بگیرید می توان به ویژگی هایی همچون نرخ رفرش تصویر پایین 50 هرتز، عدم پشتیبانی از VRR و فاقد HDMI 2.1 و دیزانی نسبتا ضخیم تر از مدل های بالا اشاره کرد.

 Sony X80K در کل خوب به نظر می رشد. این تلویزیون برای تماشای برنامه های ورزشی یا تلویزیونی در قسمت های نشیمنگاهی وسیع مناسب است زیرا زاویه دید وسیعی دارد و تصویر از کناره ها یکسان به نظر می رسد. همچنین دارای کنترل انعکاس مناسب و حداکثر روشنایی SDR است، بنابراین برای اتاق هایی با چند نور در اطراف مناسب است. با این حال، تلویزیون سونی X80K برای تماشای فیلم یا بازی در اتاق‌های تاریک خوب نیست، زیرا نسبت کنتراست پایینی دارد و فاقد ویژگی لوکال دایمینگ است. عملکرد HDR آن نیز پایین تر از حد مجاز است زیرا دارای حداکثر روشنایی HDR پایینی است.

نقاط قوت تلویزیون X80K سونی
🟢 برای اتاق هایی با تعداد چراغ زیاد مناسب است
🟢 زاویه دید گسترده
🟢 ارتقا تصاویر با کیفیت پایین و بهبود آن ها

نقاط ضعف تلویزیون X80K سونی
🔴 نسبت کنتراست پایین
🔴 نداشتن ویژگی لوکال دایمینگ
🔴 روشنایی کم تلویزیون برای مقابله با نور زیاد همچون پنجره

سایزهای تلویزیون X85K سونی:

مشاهده و خرید تلویزیون 55 اینچ X80K سونی

مشاهده و خرید تلویزیون 65 اینچ X80K سونی

مشاهده و خرید تلویزیون 75 اینچ X80K سونی

نتیجه گیری و خرید بهترین تلویزیون سونی

هر کدام از تلویزیون های بالا که در مورد آنها توضیح دادیم باتوجه به قیمت و امکاناتی که دارند مورد توجه خریداران قرار می گیرند. ارزش خرید هر مدل از تلویزیون های سونی بستگی به قدرت خرید یا میزان بودجه خریدار و انتظارات خریدار از تلویزیون دارد.

اگر قصد خرید یک تلویزیون با کیفیت تصویر خوب و ماندگاری بالا برای استفاده معمولی دارید و نمیخواهید زیاد هزینه کنید تلویزیون سونی سری X80 مدل X80K انتخاب خوبیه.

اگر قصد خرید یک تلویزیون با کیفیت تصویر خوب و ماندگاری بالا دارید باهاش بازی و گیم می کنید و نمیخواهید زیاد هزینه کنید تلویزیون سونی سری X85 مدل X85K انتخاب خوبیه.

اگر قصد خرید یک تلویزیون با کیفیت تصویر عالی و امکانات حرفه ای و ماندگاری بالا دارید باهاش بازی و گیم می کنید و در قیمت و هزینه دستتون به نسبت بازه، تلویزیون سونی سری X90 مدل X90K انتخاب خوبیه.

اگر قصد خرید یک تلویزیون با کیفیت تصویر فوق العاده و امکانات حرفه ای و ماندگاری بالا دارید باهاش به صورت حرفه ای بازی و گیم می کنید و در قیمت و هزینه دستتون به نسبت بازه، تلویزیون سونی سری X90 مدل X90K انتخاب خوبیه.

اگر قصد خرید بهترین تلویزیون با کیفیت تصویر فوق العاده و امکانات حرفه ای و ماندگاری بالا دارید باهاش به صورت حرفه ای بازی و گیم می کنید و میخواهید تلویزیون از هر نظر بی رقیب باشه و در قیمت و هزینه دستتون به نسبت بازه، تلویزیون سونی سری X95 مدل X95K انتخاب خوبیه.

محصول
تلویزیون فورکی 65X95K سونی

تلویزیون فورکی 65X95K سونی

مشاهده و خرید محصول
تلویزیون فورکی 65X80K سونی

تلویزیون فورکی 65X80K سونی

مشاهده و خرید محصول
تلویزیون فورکی 65X90K سونی

تلویزیون فورکی 65X90K سونی

مشاهده و خرید محصول
تلویزیون فورکی آندروید 65X85K سونی

تلویزیون فورکی آندروید 65X85K سونی

مشاهده و خرید محصول
قیمت
109,000,000 تومان
46,800,000 تومان
79,500,000 تومان
64,500,000 تومان
موجودی موجود در انبار موجود در انبار موجود در انبار موجود در انبار
توضیحات
  • مدل تلویزیون: 65X95K
  • سال تولید، سری: تولید 2022، سری 95 فورکی
  • کیفیت تصویر: فورکی | 4K
  • پردازنده تصویر: پردازنده شاهکار فورکی COGNITIVE PROCESSOR XR
  • ویژگی های صدا: صدای پر قدرت 60 وات، دارای ووفر
  • نرخ رفرش تصویر: 120 هرتز، پشتیبانی از VRR
  • مدل تلویزیون: 65X80K
  • سال تولید، سری: تولید 2022 سری 7 یا 80 فورکی، X80
  • کیفیت تصویر: فورکی | 4K
  • نرخ رفرش تصویر: 50 هرتز
  • پردازنده تصویر: پردازنده فورکی |4K HDR Processor X1
  • کیفیت صدا: صدای 20 وات 2 کاناله
  • ویژگی های تصویر: پشتیبانی از HDR چندگانه و قابلیت ارتقاء تصاویر
  • مدل تلویزیون: 65X90K
  • سال تولید، سری: تولید 2022، سری 9 یا 90 فورکی، X90
  • کیفیت تصویر: فورکی | 4K
  • پردازنده تصویر: پردازنده شاهکار فورکی COGNITIVE PROCESSOR XR
  • نرخ رفرش تصویر: 120 هرتز، پشتیبانی از VRR، مناسب برای بازی
  • کیفیت صدا: صدای 30 وات 2.2 کاناله، دالبی اتمس
  • ویژگی های تصویر: دالبی ویژن، پشتیبانی از HDR چندگانه و قابلیت ارتقاء تصاویر
  • مدل تلویزیون: 65X85K
  • سال تولید، سری: تولید 2022، سری 8 یا 85، X85
  • کیفیت تصویر: فورکی | 4K
  • نرخ رفرش تصویر: 120 هرتز، پشتیبانی از VRR، مناسب برای بازی
  • پردازنده تصویر: پردازنده فورکی | 4K HDR Processor X1
  • کیفیت صدا: صدای 20 وات 2 کاناله
اطلاعات کلی تلویزیون
شرکت سازنده(برند) سونی | SONY سونی | SONY سونی | SONY سونی | SONY
کشور سازنده و مونتاژ کننده قطعات و پنل ژاپن، مونتاژ مالزی قطعات و پنل ژاپن، مونتاژ مالزی قطعات و پنل ژاپن، مونتاژ مالزی قطعات و پنل ژاپن، مونتاژ مالزی
سال تولید (میلادی) 2022 2022 2022 2022
مدل کامل تلویزیون 65X95K 65X80K 65X90K 65X85K
سری تلویزیون سری 95 فورکی سری 8 یا 80 فورکی، X80 سری 9 یا 90 فورکی سری 8 یا 85 سونی، X85
امتیاز محصولات ( از 10 امتیاز )

تلویزیون فورکی 65X95K سونی

تلویزیون فورکی 65X80K سونی

تلویزیون فورکی 65X90K سونی

تلویزیون فورکی آندروید 65X85K سونی

استفاده کلی از تلویزیون(ارزش خرید)

8.3

6.8

7.8

7.6

مشاهده فیلم

8.1

5.7

8.3

7.1

مشاهده برنامه های تلویزیونی

8.4

7.9

7.8

8

مشاهده برنامه های ورزشی

8.2

7.5

7.5

7.7

بازی های ویدیویی

8.5

6.7

8.4

7.8

مشاهده فیلم های HDR

8.1

5.7

8

7.1

بازی های HDR

8.5

6.8

8.3

7.9

مانیتور کامپیوتر

8.4

8.1

8

8.1

صفحه نمایش (TV Display)
اندازه صفحه نمایش (سایز) 65 اینچ 65 اینچ 55 اینچ 65 اینچ
نوع صفحه نمایش Mini LED LED LED LED
تکنولوژی صفحه نمایش
تخت - منحنی تخت تخت تخت تخت
زاویه دید 178 درجه 178 درجه (X-Wide Angle) 178 درجه 178 درجه (X-Wide Angle)
کیفیت تصویر و ویدیو
کیفیت تصویر فورکی 4K UHD فورکی 4K UHD فورکی 4K UHD فورکی 4K UHD
رزولوشن (Resolution) 2160*3840 پیکسل 2160*3840 پیکسل 2160*3840 پیکسل 2160*3840 پیکسل
نرخ رفرش تصویر (Refresh Rate) 120 هرتز 50 هرتز 120 هرتز 120 هرتز
صاف سازی ویدیو (TruMotion) 240 هرتز 100 هرتز 240 هرتز 240 هرتز
کنتراست (Contrast)
دالبی ویژن(Dolby Vision)
درخشندگی (Ultra Luminance)
لوکال دایمینگ (Local Dimming)
واحد نور پس زمینه (BLU Type) مستقیم (Direct) مستقیم (Direct) مستقیم (Direct)
طیف رنگی گسترده (Wide Color Gamut)
تصویر هوش مصنوعی حرفه ای
تشخیص چهره(Face Enhancing)
ارتقاء تصویر با هوش مصنوعی
پردازنده تصویر(Processor) پردازنده فورکی COGNITIVE PROCESSOR XR پردازنده 4 هسته ای فورکی 4K HDR processor X1 پردازنده فورکی COGNITIVE PROCESSOR XR پردازنده فورکی 4K X Reality X1
انتخاب ژانر خودکار
HDR10 Pro
استاندارد HLG
Dynamic Tone Mapping / Pro
کنترل روشنایی هوشند
کنترل حرکت با Motion Pro
حالت فیلمساز (Filmmaker )
ارتقاء دهنده (Upscaler)
حالت HGIG
فناوری Auto Motion Plus
تکنولوژی حرکت (Motion Technology) Motionflow XR
LED Clear Motion
کد گذاری HEVC
کدگذاری AV1 (Video Decoder)
کدگذاری VP9 (Video Decoder)
حالت های تصویر Vivid، استاندارد، سینما، ارتقاء IMAX، بازی، گرافیک، عکس، سفارشی، Dolby Vision Bright، Dolby Vision Dark، Netflix کالیبره شده زنده، استاندارد، سینما، بازی، گرافیک، عکس، سفارشی، دالبی ویژن روشن، دالبی ویژن تاریک Vivid، استاندارد، سینما، IMAX پیشرفته، بازی، گرافیک، عکس، سفارشی، Dolby Vision Bright، Dolby Vision Dark، Netflix کالیبره شده Vivid، استاندارد، سینما، IMAX پیشرفته، بازی، گرافیک، عکس، سفارشی، Dolby Vision Bright، Dolby Vision Dark، Netflix کالیبره شده
حسگر (Sensor)
اچ دی آر (HDR)
نانوسل (Nano Cell)
صفحه کریستالی (Crystal)
نوع پنل (IPS/VA) Mini LED IPS VA VA
شاخص کیفیت تصویر (PQI)
پشتیبانی از VRR
کمترین زمان پاسخگویی (Minimum response time)
هوش مصنوعی و پلتفرم
سیستم عامل آندروید (Android)- google TV آندروید (Android)- google TV آندروید (Android)- google TV آندروید (Android)- google TV
اپلیکیشن ThinQ
تشخیص هوشمند صدا
فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی (google play) گوگل پلی (google play) گوگل پلی (google play) گوگل پلی (google play)
مرورگر وب
پشتیبانی از Apple Homekit
اتصال به موبایل
اشتراک صفحه موبایل
پشتیبانی از Airplay2
ریموت کنترل هوشمند و جادویی
دسترسی سریع
گالری هنر(Art Gallery)
روشن کردن تلویزیون با موبایل
کار با آلکسا
جستجوی موسیقی
هشدار ورزشی (Sports Alert)
حالت هتل
بلاک کردن برنامه های مخرب
سایر ویژگی های هوشمند دستیار صوتی گوگل دستیار صوتی گوگل دستیار صوتی گوگل
دستور صوتی
خروجی صدا و بلندگوها
توان خروجی صدا 60 وات 20 وات 30 وات 20 وات
کانال صدا 2.0ch 2.0ch 2.0ch 2.0ch
دالبی اتمس(DOLBY ATMOS)
کنترل صدا با هوش مصنوعی پیشرفته
حالت فراگیر صدا
صدای واضح (Clear Voice)
صدای زنده (Sound Alive)
دالبی دیجیتال پلاس
فرمت صوتی DTS DTS Digital Surround DTS Digital Surround DTS Digital Surround DTS Digital Surround
ووفر (Woofer)
بلوتوث فراگیر آماده
WiSA Speakers
کیو سمفونی (Q-Symphony)
هدفون سه بعدی
Dolby 5.1 Decoder
همگام سازی صدا
حالت های صدا
سایر ویژگی های صدا
ورودی و خروجی و اتصالات
اچ دی ام آی (HDMI) 4 عدد 4 عدد 4 عدد 4 عدد
ورژن HDMI HDMI2.1 دو عدد 2.0 HDMI2.1 چهار عدد HDMI2.1 دو عدد
یو اس بی (USB) 2 عدد 2 عدد 2 عدد 2 عدد
وایفای WiFi
بلوتوث Bluetooth
کانال بازگشت صدا (eARC)
شبکه محلی (LAN)
RF In
اپتیکال (Optical)
خروجی هدفون
لاین خروجی صدا (Line out)
گیرنده دیجیتال DVB-T2/C DVB-T2/C DVB-T2/C DVB-T2/C
گیرنده آنالوگ
تاخیر ورودی (input lag)
دیزاین، ابعاد و وزن
رنگ سیلور مشکی تیتانیوم-خاکستری مشکی
فریم (قاب) بدون فریم بدون فریم بدون فریم بدون فریم
ابعاد تلویزیون با پایه پهنا: 144 ، ارتفاع: 84 ، عمق: 34 سانتی متر پهنا: 145 ، ارتفاع: 90 ، عمق: 33 سانتی متر پهنا: 145 ، ارتفاع: 86 ، عمق: 33 سانتی متر پهنا: 145 ، ارتفاع: 90 ، عمق: 33 سانتی متر
ابعاد تلویزیون بدون پایه پهنا: 144 ، ارتفاع: 83 ، ضخامت: 6 سانتی متر پهنا: 145 ، ارتفاع: 83 ، ضخامت: 7.2 سانتی متر پهنا: 145 ، ارتفاع: 83 ، ضخامت: 7.2 سانتی متر پهنا: 145 ، ارتفاع: 83 ، ضخامت: 7.2 سانتی متر
وزن تلویزیون 32 کیلوگرم 21.7 کیلوگرم 24 کیلوگرم 23 کیلوگرم
توان مصرفی و صرفه جویی درانرژی
نور پس زمینه داینامیک
سازگار با محیط زیست
منبع تغذیه AC 100~240V 50-60Hz AC 100~240V 50-60Hz AC 100~240V 50-60Hz AC 100~240V 50-60Hz
مصرف در حالت آماده بکار 0.5 وات 0.5 وات 0.5 وات
سایر ویژگی های تلویزیون
زبان انگلیسی، فارسی ... انگلیسی، فارسی ... انگلیسی، فارسی ... انگلیسی، فارسی ...
قابلیت نصب روی دیوار
دوربین
حافظه داخلی 16 گیگ 16 گیگ 16 گیگ 16 گیگ
زمان خواب
حالت ضبط
پیمایش اتوماتیک
ماشین زمان (DVR)
جابجایی زمان (Time Shift)
بزرگنمایی متن
قفل کودک
اقلام همراه ریموت، باتری، دفترچه، کابل برق ریموت، باتری، دفترچه، کابل برق ریموت، باتری، دفترچه، کابل برق ریموت، باتری، دفترچه، کابل برق
سایر
پرسش و پاسخ مقاله مقایسه و بررسی تلویزیون های 2022 سونی با هم (X80K, X85K, X90K, X95K)

در بین تلویزیون های غیر اولد سونی، تلویزیون X95K بهترین مدل سونی در سال 2022 است. البته در سایز 55 اینچ مدل X90K بهترین است.

تلویزیون های سری 85 و 90 و 95 سونی مشخصات بسیار خوبی برای بازی و PS5 دارند. تلویزیون X95K و X90K و X85K ویژگی های گیمر پسندی همچون نرخ رفرش 120 هرتز و نرخ رفرش متغیر و HDMI 2.1 دارند.

هر چند ارزش خرید یک تلویزیون بستگی به معیارهای زیادی دارد ولی اگه در حالت کلی نظر بدیم می توان گفت تلویزیون X85K سونی با توجه به قیمت و کیفیت و امکانات بهترین گزینه برای خرید باشد.

پر فروش ترین تلویزیون سونی در سال 2022 تلویزیون X85K است. تلویزیون X85 با مشخصات و ویژگی های بسیار خوبی که داره و قیمت مناسبش نسبت به بقیه باعث محبوبیت بیش از حدش شده.
محمد عبیدی
ارسال دیدگاه
  • شهسواری شهسواری 1 دی 1401

    بین این تلویزیون های سونی، بهترین گزینه ممکن برای خرید چه از لحاظ قیمت و از لحاظ کیفیت تلویزیون X85K بهترین گزینه خرید است. هم مشخصاتش عالیه هم خریدش به صرفه تره.

  • Mohsen Mohsen 28 تیر 1402

    درود عالی هست اطلاع رسانی سایت تون ممنون. میخواستم k80بخرم با خواندن مقاله این سایت واقعا نمی‌دونم k85 انتخاب کنم یا نه تو شک و تردیدم......

    • پاسخ کارشناس تی‌وی سنج 28 تیر 1402

      درود برشما، اگر با تلویزیون بازی نمی کنید و بودجه خرید شما به X85 نمی رسه همون X80 رو بخرید

  • امیر ظهوریان آزاد امیر ظهوریان آزاد 14 مهر 1402

    با سلام ، اگه اهل گیم و سایر موارد جانبی نباشیم و صرفاً کیفیت نمایش تصویر رو ملاک قرار دهیم ، بخصوص کنتراست بالا ، رنگ واقعی و نمایش جزئیات تصویر .... اقتصادی ترین گزینه کدوم مدل سونی هست ؟

    • پاسخ کارشناس تی‌وی سنج 14 مهر 1402

      با سلام، بدون شک بهترین و به صرفه ترین مدل سونی سری X85 است با نشخصات مورد نظر شما. در سال 2023 مدل X85L خواهد بود